႐ုပ္ပြားေတာ္သည္ သက္ေတာ္ထင္ရွား ရွိစဥ္က ဘုရားရွင္ကို အတုပြား၍ ထားေသာ (အဆင္းသဏၭာန္ေတာ္ကုိ အတုျပဳလုပ္ထားေသာ) ဆင္းတုေတာ္ ျဖစ္၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ထို႐ုပ္ပြား ဆင္တုေတာ္ေလာက္တြင္ စိတ္အာ႐ုံ မၿပီးေစဘဲ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရားကုိ ထင္ျမင္လာေအာင္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ႏုိင္မွ သာ၍ အက်ိဳးရပါသည္။
"ေစတီေတာ္" ဟူသည္ ဘုရားရွင္၏ ဓာတ္ေတာ္မ်ားကိုသြင္းႏွံ ဌာပနာ ထားေသာေၾကာင့္ ပူေဇာ္ကန္ေတာ့ထုိက္ေသာဌာနတစ္မ်ိဳးတည္း၊ ထို႔ေၾကာင့္ ေစတီေတာ္ကို ပူေဇာ္ရာ၌လည္းသက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရားကုိ ထင္ျမင္လာေအာင္ ပူေဇာ္မူ
သာ၍ အက်ိဳးရပါသည္၊
သို႔ေသာ္ ႐ုပ္ပြားေတာ္, ေစတီေတာ္ေလာက္တြင္ စိတ္အာ႐ုံ ယူႏိုင္ေသာ ပုဂၢိဳလ္မ်ားအတြက္ လံုးလံုးအက်ိဳးမရဟုကား မဆိုလိုပါ။
ဘုန္းႀကီးအလိုအားျဖင့္ သက္ေတာ္ထင္ရွားျမတ္ဘုရား၏ ကိုယ္စားခ်ည္းျဖစ္ၾကေသာ ႐ုပ္ပြားေတာ္, ေစတီေတာ္မ်ားကို တန္ခိုးႀကီး, တန္ခိုးငယ္ဟု မခြဲျခားလိုပါ၊
္
မိမိစိတ္က ဂုဏ္ေတာ္ကို အာ႐ုံျပဳရာ၌ သဒၶါပညာ အတိမ္အနက္ လုိက္၍သာ အက်ိဳးရ ကြဲျပားဖြယ္ ရွိပါသည္၊ အကယ္၍ အလြန္ၾကည္ညိဳစြာ အာ႐ုံျပဳႏုိင္ပါမူ သက္ေတာ္ထင္ရွား ျမတ္ဘုရားကို ဖူးျမင္ရေသာ အက်ိဳးႏွင့္ ႐ုပ္ပြားေတာ္, ေစတီေတာ္မ်ားကို ဖူးျမင္ရေသာ အက်ိဳးသည္ တန္းတူပင္ ျဖစ္ႏုိင္ပါသည္၊
ဥပမာ-အသက္ရွိေသာ မိဘကုိ ေတြ႕ျမင္ရျခင္းႏွင့္ မိဘမရွိ၍ဓာတ္ပံုကိုသာ ၾကည့္ရျခင္း၌ ႐ိုေသေလးစားမႈ မကြာလွ်င္ အက်ိဳးေပး မကြာႏုိင္သကဲ့သို႔တည္း။
တိ႒ေႏၲ နိဗၺဳေတ စာပိ,
သေမ စိေတၱ သမံ ဖလံ၊
ေစေတာပဏိဓိေဟတံု ဟိ,
သတၱာ ဂစၧႏၲိ သုဂၢတႎ။
တိ႒ေႏၲစာပိ-
သက္ေတာ္ထင္ထင္, တည္ရွိစဥ္ဝယ္, ဖူးျမင္ရျငား, ျမတ္ဘုရား၌လည္းေကာင္း၊
နိဗၺဳေတစာပိ
ေရႊျပည္နိဗၺဴ, စံေတာ္မူသည့္, သံုးလူ႔ထြတ္ထား, ျမတ္ဘုရား၌လည္းေကာင္း၊
စိေတၱ-
ဂုဏ္ေတာ္အာ႐ုံ, ေကာင္းစြာထံု၍,တလံုသဲလဲ, မွီဝဲစြဲသံုး,စိတ္ႏွလံုးသည္၊
သေမ-
သဒၶါပညာ, အရာရာဝယ္, မကြာတန္းတူ, ညီမွ်ပါမူကား၊
သမံဖလံ-
အက်ိဳးေပးဟန္, အတန္တန္လည္း, ဧကန္ညီမွ်, တန္းတူရေလေတာ့၏၊
ဟိယုတၱံ-
ထုိစကားလွ်င္, မမွားဧကန္, ယုတၱိတန္လွပါေပ၏၊
သတၱာ-ယုတ္ျမတ္မဟူ, သူငါကစ, သတၱဝါဟူသမွ်တုိ႔သည္၊
ေစေတာပဏိဓိေဟတံု-
စိတ္ေနစိတ္ထား, ႀကီးမား ျဖဴစင္, ၾကည္လင္သန္႔ရွင္း, အေၾကာင္းရင္းေၾကာင့္၊
သုဂၢတႎ-
လူ႔ရြာနတ္ထံ, ခ်မ္းသာစံလ်က္, နိဗၺာန္အထိ, အေကာင္းဆံုး ဂတိသို႔၊
ဂစၧႏၲိ-
ပါရမီ စြမ္းသေလာက္, စခန္းေထာက္၍, လွမ္းေရာက္ႏုိင္ၾကေပသတည္း။
မၪၥိ႒ကဝဂ္, ပီတဝိမာနဝတၳဳ ပါဠိေတာ္။
မဟာဂႏၶာရံုဆရာေတာ္၏ ဘာသာေရး ျပႆနာမ်ားစာအုပ္မွ
No comments:
Post a Comment