ဘုရားသာသနာေတာ္မွာမဂၢင္႐ွစ္ပါး အက်င့္တရားကလြဲလို႔တျခားက်င့္စရာမ႐ွိပါ။
မဂၢင္႐ွစ္ပါးအက်င့္တရားဆိုတာကလည္းပဲ လူတိုင္းလူတိုင္းသႏၲာန္မွာအေျခခံအားျဖင့္ ႐ွိေနတဲ့ တရားပဲ။
ရွိေနတဲ့တရားကိုအရွိအတိုင္းသိေအာင္ ေလ့က်င့္ရမွာ။ကိုယ့္သႏၲာန္မွာဘာေတြ႐ွိတုန္း ဆိုရင္အာ႐ုံျပဳၾကည့္၊ဘုန္းႀကီးတို႔တေတြမွာ ကာယဆိုတဲ့႐ုပ္ခႏၶာကိုယ္ႀကီး႐ွိတယ္ေနာ္၊အာ႐ံုကို သိတတ္တဲ့အသိစိတ္ဆိုတာ႐ွိတယ္၊ ေ၀ဒနာလို႔ဆိုတဲ့ခံစားခ်က္ေတြ႐ွိတယ္၊မွတ္သိမႈ ေတြးႀကံမႈဆိုတဲ့သဘာ၀ဓမၼေတြ႐ွိပါတယ္။
ေၾသာ္ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာ႐ွိတဲ့ဒီသဘာ၀တရားေတြကိ သူ႔သဘာ၀အတိုင္းျမင္ေအာင္႐ွဳမွတ္ပြား မ်ားေနတာဟာမဂၢင္ရွစ္ပါးက်င့္ေနတာပဲျဖစ္တယ္။
ဥပမာထြက္ေလ၀င္ေလေလးကို႐ႈေနလို႔႐ွိရင္ ကာယာႏုပႆနာပဲ၊ ၀မ္းနည္းတယ္၊၀မ္းသာတယ္၊ ခ်မ္းသာတယ္၊ဆင္းရဲတယ္ဆိုတဲ့ ခံစားခ်က္ ေလးကို႐ွဳေနလို႔႐ွိရင္ေ၀ဒနာႏုပႆနာ၊ ကိုယ့္သႏၲာန္မွာျဖစ္တဲ့ေလာဘနဲ႔ယွဥ္တြဲလာတဲ့စိတ္၊ ေဒါသနဲ႔ ယွဥ္တြဲလာတဲ့စိတ္၊ေမာဟနဲ႔ယွဥ္တြဲလ ာတဲ့စိတ္၊ ဒီစိတ္ကေလးေတြကို႐ွဳမယ္ဆိုလို႔႐ွိရင္ စိတၱာႏုပႆနာ၊ က်န္တဲ့ႀကံေတြးမွဳ၊ႀကံစည္မွဳေတြ၊ ႐ုပ္ခႏၶာေတြစသည္႐ွဳမယ္ဆိုလုိ႔႐ွိရင္ ဓမၼာႏုပႆနာ၊အဲဒီလိုမိမိသႏၲာန္မွာ႐ွိတဲ့ သဘာ၀တရားေတြကိုအမွန္ျမင္ေအာင္ၾကည့္ဖို႔လို အပ္ပါတယ္။
အဲဒီလိုအမွန္ျမင္ေအာင္ ၾကည့္တာကိုပဲ သမၼာဒိ႒ိလို႔ေခၚပါတယ္၊သမၼာဒိ႒ိဆိုတဲ့ အမွန္ျမင္ဖို႔ အတြက္ဆိုရင္ သမၼာသကၤပၸ ဆိုတဲ့မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားတတ္ဖို႔လိုပါတယ္၊ မွန္မွန္ကန္ကန္ စဥ္းစားတတ္ဖို႔အတြက္ၾကိဳးစားဖို႔လိုအပ္ပါတယ္။
ဒါက-သမၼာ၀ါယာမ၊ထုိၾကိဳးစားတဲ့အခါမွာ စိတ္စိုက္ဖို႔လိုအပ္ပါေသးတယ္၊ ဒါက-သမၼာသတိ၊ အာ႐ံုတစ္ခုထဲမွာစိတ္ကို ျငိမ္ေအာင္ ထားတာကသမၼာသမာဓိပါ၊ေပါင္းလိုက္တဲ့အ ခါက်ေတာ့ မဂၢင္ငါးပါး၊ဒီမဂၢင္ငါးပါး အဓိကျဖစ္တယ္၊ ကာရာပကမဂၢင္ သို႕မဟုတ္ ကာရကမဂၢင္ လို႔ ေခၚပါတယ္၊ တရားဓမၼ က်င့္ၾကံႀကိဳးကုတ္ အားထုတ္တဲ့အခါမွာဒီမဂၢင္ငါးခုဟာ ဟန္ခ်က္ညီညီနဲ႔အလုပ္လုပ္သြားျပီဆိုလို႔႐ွိရင္ သဘာ၀ေတြ ကိုအမွန္အတုိင္းသိႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
ဆိုပါစို႔ထြက္ေလ၀င္ေလေလးကို ႐ွဳမွတ္ေနတယ္ ဆိုလို႔႐ွိရင္ထြက္ေလ၀င္ေလေလးကို သူ႕သဘာ၀ေလးအတိုင္းမသိသိေအာင္ၾကိဳးစားတာ သမၼာ၀ါယာမ၊ထိုထြက္ေလ၀င္ေလေလးကို အၿမဲတမ္းသတိကပ္ထားတာကသမၼာသတိ၊ ထိုထြက္ေလ၀င္ေလေလးကိုအာ႐ံုတစ္ခုထဲေပၚမွာ စိတ္ကိုတည္ျငိမ္ေအာင္ ထားတာကသမၼာသမာဓိ၊ ထြက္ေလ၀င္ေလေလးရဲ႕သဘာ၀ကို စဥ္းစားေတြးေခၚေနတာကသမၼာသကၤပၸပါ။
အဲဒီလိုေလးခုေပါင္းစပ္လိုက္တဲ့အခါသမၼာဒိ႒ိ၊ ထြက္ေလ၀င္ေလေလးရဲ႕သဘာ၀တ ရားကိုအမွန္ျမင္လိုက္တာကသမၼာဒိ႒ိ၊ထြက္ေလ ၀င္ေလေလးရဲ႕သဘာ၀တရားကိုအမွန္ျမင္ လိုက္တဲ့သမၼာဒိ႒ိဆိုတာေပၚလာပါတယ္၊အဲဒီလို အမွန္ျမင္လိုက္တယ္ဆိုတာထြက္ေလ၀င္ေလ ေလးဟာသူ႔သဘာ၀ပါပဲ၊ ထြက္ေလ၀င္ေလပဲ ငါမဟုတ္ပါလား ဆိုတာျမင္လာတယ္၊ငါမဟုတ္ဘူး ဆိုတဲ့အျမင္ဟာအမွန္ျမင္ပါ။
အဲဒီ အမွန္ျမင္လိုက္တဲ့အခါက်ေတာ့မွ ႐ုပ္နာမ္ဓမၼ သခၤါရေတြနဲ႔ ပတ္သက္လာၿပီးေတာ့အမွန္ျမင္လာတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္ထဲ ျငီးေငြ႔မွဳ ဆိုတာေပၚလာပါတယ္၊ ျငီးေငြ႔လာတာနဲ႔တစ္ျပိဳင္နက္ထဲ တြယ္တာမွဳ ဆိုတာ မ႐ွိေတာ့ပါ။
တြယ္တာမွဳမ႐ွိတာနဲ႔ တစ္ျပိဳင္နက္ လြတ္ေျမာက္ သြားပါတယ္။
အဲဒီလိုအဆင့္ဆင့္အက်ိဳး႐ွိသြားေအာင္ ျမတ္စြာဘုရားသခင္ကိုယ္ေတာ္ျမတ္ကကာယ၊ စိတၱ၊ေ၀ဒနာ၊ဓမၼလို႔ဆိုတဲ့ သတိပ႒ာန္ အာ႐ံုေလးပါးအေပၚမွာလူတိုင္းလူတိုင္းဟာ ဘယ္အခ်ိန္မွာ ပဲျဖစ္ျဖစ္မိမိတို႔အားလပ္တဲ့ အခ်ိန္ေလးမွာ အာ႐ံုစိုက္ၿပီးေတာ့ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ခုနကေျပာတဲ့ အသိဉာဏ္ေတြအားလံုးေပၚလာၾကမွာပါ။
အဲဒီလိုေပၚလာတဲ့အခါမွာ၀ိမုတၱလြတ္ေျမာက္မွဳဆိ ုတာ ကိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။
အဲဒီလိုမွမၾကည့္ႏိုင္ဘူးဆိုရင္အတြယ္အတာေတြနဲ႔ လူေတြမွာဘာေတြျဖစ္မလဲ?၊တြယ္တာ မွဳ႐ွိရင္ေသာကေတြလာပါမယ္၊ ေသာကေတြျဖစ္ရင္ ဒုကၡေတြျဖစ္ပါမယ္။
ေဒါမနႆေတြျဖစ္ပါ မယ္။ေသာကေတြနဲ႔လူ႔ေလာကမွာ လူေတြေနၾကရပါတယ္၊အဲဒီေသာကေတြ ပရိေဒ၀ေတြ၊ငိုေႂကြး ရပါတယ္၊ စိတ္ဆင္းရဲရပါတယ္၊ကိုယ္ဆင္းရဲရပါတ ယ္၊ အဲဒါေတြလြန္ေျမာက္ဖို႔အတြက္နည္းလမ္း ကေတာ့တစ္ခုထဲပဲရွိပါတယ္၊ ဒီနည္းလမ္းဟာ ျမတ္စြာဘုရားခ်မွတ္ေတာ္မူတဲ့ဒီမဂၢင္႐ွစ္ပါးသတိ ပ႒ာန္အက်င့္တရားပါပဲ။
တရားခ်စ္ခင္ သူေတာ္စင္ပရိသတ္တို႔ကလည္း ကံေကာင္းတဲ့ပုဂၢိဳလ္ျဖစ္ခိုက္မွာမဂၢင္ ရွစ္ပါးအက်င့္တရားကိုက်င့္ႀကံၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ႏိုင္ၾကပါေစကုန္သတည္း။
{၁၃၆၈ခုႏွစ္၊ တပို႔တြဲ လျပည့္ေက်ာ္၈ရက္၊ ရန္ကုန္တိုင္းေဒသႀကီး၊ ဥကၠံၿမိဳ႕၌ အရွင္နႏၵမာ လာဘိ၀ံသ(Ph.D)ေဟာၾကားေသာရွစ္ေယာက္ႏွင့္ တစ္ေယာက္ တရားေတာ္မွေကာက္ႏုတ္ ေရးသားပူေဇာ္ပါသည္။}
(မွားယြင္းမွဳမ်ားရွိေသာ္အစဥ္သနားေသာအားျဖင့္ သည္းခံခြင့္လႊတ္ေပးပါရန္ ဦးခိုက္ေလွ်ာက္ထားပါသည္ ဆရာေတာ္အရွင္သူျ မတ္ဘုရား)
ဦးသိန္းေ၀
Posted via Blogaway
No comments:
Post a Comment