Sunday, January 17, 2016

တရားဦးဓမၼစၾကာ

တရားဦးဓမၼစၾကာ
********************

မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)၊ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။
ထုိေန႔၏ ညေနခ်မ္း ေန၀င္ေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ အခ်ိန္ေလးျဖစ္၏။ ထုိညေနခ်မ္းအခ်ိန္ေလးမွာ…အေနာက္ ေလာကဓာတ္တြင္ သူရိယေနမင္းၾကီးက..၀င္လုခါနီးဆဲဆဲျဖစ္ေနျပီ၊ အေရွ႕ေလာကဓာတ္မွလည္း စႏၵာလမင္းၾကီးက..စတင္ေပၚထြက္လာေလျပီ။ ေနမင္း၏ အေရာင္ ႏွင့္ လမင္း၏ အေရာင္တုိ႔က ေကာင္းကင္တခြင္ကုိ လွပစြာ အလွဆင္ထားေလသည္။
ထုိအခ်ိန္အခါသမယ၊ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၀ယ္ ပို၍ပင္ သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ပင္ျဖစ္၏။

ျမတ္ဗုဒၶ သည္ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔အား တရားဦးေဟာေပေတာ့မည္။ ျမတ္ဗုဒၶတရားဦးအတြက္ နတ္ျဗဟၼာမ်ားသည္လည္း တရားနာရန္ ၾကိဳတင္၍ ေနရာယူထားၾကျပီးျဖစ္၏။ တရားဦးစခါနီးမွ အားခဲျပီး ေရာက္ရွိလာေသာ နတ္ျဗဟၼာမ်ားသည္လည္း ေနရာယူေနၾကျပီ။ အေရအတြက္အားျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာေပါင္း (၁၈) ကုေဋမွ်ပင္ ရွိသည္။ ထုိတရားနာပရိသတ္တုိ႔တြင္ လူသာမာန္အားျဖင့္ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးသာ ရွိသည္။ ျမတ္ဗုဒၶက..ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔ ရုိရုိေသေသ ခင္းေပးထားေသာ ေနရာထုိင္ခင္းတြင္ ထုိင္ေတာ္မူ၊ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔က ျမတ္ဗုဒၶ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ေနရာယူထားလုိ႔၊ နတ္ျဗဟၼာမ်ားမွာေတာ့ ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္၏ ၀ဲယာ အေနာက္ဘက္ ၀န္းက်င္တုိ႔တြင္ အသီးသီး အရုိအေသျပဳ ေနရာယူထားၾကေလျပီ။ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔ ႏွင့္ နတ္ျဗဟၼာအားလုံးတုိ႔က..ျမတ္ဗုဒၶ၏ ႏုတ္ေတာ္မွ ထြက္ေပၚလာမယ့္ တရားဦး ကုိ အာရုံစုိက္ထား၊ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေလ၏။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွလည္း အေႏွာက္ယွက္ အသံဗလံမ်ား မရွိဘဲ၊ေအးခ်မ္း တိတ္ဆိတ္ သာယာေနေလသည္။
ထုိအခ်ိန္အခါ၀ယ္..ျမတ္ဗုဒၶက..

ေဒြ ေမ ဘိကၡေ၀ အႏၲာ ပဗၺဇိေတန န ေသ၀ိတဗၺာ

ဟု စတင္ တရားေဟာေလျပီ။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ႏုတ္ေတာ္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ ထုိစာပိုဒ္ေလးသည္..စၾကာ၀ဠာတုိက္ (၁)ေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ၾကားေအာင္ ပ်ံ႕ႏွ႔ံထြက္ေပၚသြားပါေတာ့၏။ ေဂါတမျမတ္ဗုဒၶသာသနာတြင္.. တရားေဟာေသာအေနျဖင့္ ပထမဆုံးထြက္ေပၚလာေသာ တရားသံျဖစ္၏။ ပထမဆုံး ဓမၼျဖစ္၏။ ထုိပါဠိေတာ္စာပုိဒ္ေလးျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶက..သာသနာေတာ္ကုိ စတင္လုိက္ေလျပီ။
အဓိပၸါယ္မွာ…

ဘိကၡေ၀ ရဟန္းတုိ႔၊ အို ခ်စ္သားတုိ႔..
ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ ကပ္ေရာက္ျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ (၂)ပါးေသာ ဤတရားအစုတို႔ကုိ မမွီ၀ဲအပ္ကုန္
ရဟန္းေတာ္ဆုိတာ ဤဆုိလတံၱ႔ေသာ တရား (၂)မ်ဳိးတုိ႔ကုိ မမွီ၀ဲ မသုံးစြဲေကာင္းဘူး။
ဟု အဓိပၸါယ္ရေလသည္။
လုိခ်င္ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႕ ဆုိေသာ အာရုံတုိ႕ကုိ ၀တၳဳအာရုံကာမဂုဏ္ မ်ားဟု ေခၚ၏။ ထုိ ၀တၳဳအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔ကုိ ႏွစ္သက္သာယာျခင္း ၊ထုိ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ တုိးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္၊ က်င့္ၾကံ ၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနျခင္းကုိ
မမွီ၀ဲ မသုံးစြဲေကာင္းေသာ ဤတရား(၂)မ်ဳိးဆုိသည္မွာ..

၁. ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ ႏွင့္

၂. အတၱကိလမထာႏုေယာဂ ..တုိ႔ျဖစ္၏။
ပါဠိစာလုံး အႏၲ ဆုိသည္မွာ အယုတ္တရားမ်ား (သုိ႔) အစြန္းတရားမ်ား (သုိ႔) အဖုိ႔ အစု တရားမ်ားဟုေခၚ၏။ (ဓမၼေစတီဆရာေတာ္)

ပထမ အဖုိ႔အစု တရားျဖစ္ေသာ
" ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ " အက်င့္ဆုိသည္မွာ..
ကာမဂုဏ္အာရုံတုိ႔၌ သာယာတပ္မက္ႏွစ္သက္ျပီး ခံစားေနျခင္းျဖစ္၏။ ကာမဂုဏ္ကုိ မွတ္သားထားျခင္း၌ အေၾကာင္းခံေသာ အက်င့္ျဖစ္၏။ ၀တၳဳကာမတုိ႕ကုိ ကပ္ညိေနျခင္း ျဖစ္၏။ (ဓမၼေစတီဆရာေတာ္)

လုိခ်င္ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႕ ဆုိေသာ အာရုံတုိ႕ကုိ ၀တၳဳအာရုံကာမဂုဏ္ မ်ားဟု ေခၚ၏။ ထုိ ၀တၳဳအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔ကုိ ႏွစ္သက္သာယာျခင္း ၊ထုိ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ တုိးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္၊ က်င့္ၾကံ ၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနျခင္းကုိ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ အက်င့္ဟု ေခၚ၏။ (မဟာစည္ဆရာေတာ္)

လုိခ်င္ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႕ ဆုိေသာ အာရုံတုိ႕ကုိ ၀တၳဳအာရုံကာမဂုဏ္ မ်ားဟု ေခၚ၏။ ထုိ ၀တၳဳအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔ကုိ ႏွစ္သက္သာယာျခင္း ၊ထုိ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ တုိးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္၊ က်င့္ၾကံ ၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနျခင္းကုိ တရားဦးဓမၼစၾကာ
*************

မဟာသကၠရာဇ္ (၁၀၃)၊ ၀ါဆုိလျပည့္ေန႔ ျဖစ္သည္။
ထုိေန႔၏ ညေနခ်မ္း ေန၀င္ေတာ့မည့္ ဆဲဆဲ အခ်ိန္ေလးျဖစ္၏။ ထုိညေနခ်မ္းအခ်ိန္ေလးမွာ…အေနာက္ ေလာကဓာတ္တြင္ သူရိယေနမင္းၾကီးက..၀င္လုခါနီးဆဲဆဲျဖစ္ေနျပီ၊ အေရွ႕ေလာကဓာတ္မွလည္း စႏၵာလမင္းၾကီးက..စတင္ေပၚထြက္လာေလျပီ။ ေနမင္း၏ အေရာင္ ႏွင့္ လမင္း၏ အေရာင္တုိ႔က ေကာင္းကင္တခြင္ကုိ လွပစြာ အလွဆင္ထားေလသည္။
ထုိအခ်ိန္အခါသမယ၊ မိဂဒါ၀ုန္ေတာ၀ယ္ ပို၍ပင္ သာယာၾကည္ႏူးဖြယ္ပင္ျဖစ္၏။

ျမတ္ဗုဒၶ သည္ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔အား တရားဦးေဟာေပေတာ့မည္။ ျမတ္ဗုဒၶတရားဦးအတြက္ နတ္ျဗဟၼာမ်ားသည္လည္း တရားနာရန္ ၾကိဳတင္၍ ေနရာယူထားၾကျပီးျဖစ္၏။ တရားဦးစခါနီးမွ အားခဲျပီး ေရာက္ရွိလာေသာ နတ္ျဗဟၼာမ်ားသည္လည္း ေနရာယူေနၾကျပီ။ အေရအတြက္အားျဖင့္ နတ္ျဗဟၼာေပါင္း (၁၈) ကုေဋမွ်ပင္ ရွိသည္။ ထုိတရားနာပရိသတ္တုိ႔တြင္ လူသာမာန္အားျဖင့္ ပဥၥ၀ဂၢီ ငါးဦးသာ ရွိသည္။ ျမတ္ဗုဒၶက..ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔ ရုိရုိေသေသ ခင္းေပးထားေသာ ေနရာထုိင္ခင္းတြင္ ထုိင္ေတာ္မူ၊ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔က ျမတ္ဗုဒၶ ေရွ႕ေမွာက္တြင္ ေနရာယူထားလုိ႔၊ နတ္ျဗဟၼာမ်ားမွာေတာ့ ဘုရားကုိယ္ေတာ္ျမတ္၏ ၀ဲယာ အေနာက္ဘက္ ၀န္းက်င္တုိ႔တြင္ အသီးသီး အရုိအေသျပဳ ေနရာယူထားၾကေလျပီ။ ပဥၥ၀ဂၢီတုိ႔ ႏွင့္ နတ္ျဗဟၼာအားလုံးတုိ႔က..ျမတ္ဗုဒၶ၏ ႏုတ္ေတာ္မွ ထြက္ေပၚလာမယ့္ တရားဦး ကုိ အာရုံစုိက္ထား၊ ေမွ်ာ္လင့္ေနၾကေလ၏။ ေဘးပတ္၀န္းက်င္မွလည္း အေႏွာက္ယွက္ အသံဗလံမ်ား မရွိဘဲ၊ေအးခ်မ္း တိတ္ဆိတ္ သာယာေနေလသည္။
ထုိအခ်ိန္အခါ၀ယ္..ျမတ္ဗုဒၶက..
ေဒြ ေမ ဘိကၡေ၀ အႏၲာ ပဗၺဇိေတန န ေသ၀ိတဗၺာ

ဟု စတင္ တရားေဟာေလျပီ။
ျမတ္ဗုဒၶ၏ ႏုတ္ေတာ္မွ ထြက္ေပၚလာေသာ ထုိစာပိုဒ္ေလးသည္..စၾကာ၀ဠာတုိက္ (၁)ေသာင္းမွ နတ္ျဗဟၼာမ်ား ၾကားေအာင္ ပ်ံ႕ႏွ႔ံထြက္ေပၚသြားပါေတာ့၏။ ေဂါတမျမတ္ဗုဒၶသာသနာတြင္.. တရားေဟာေသာအေနျဖင့္ ပထမဆုံးထြက္ေပၚလာေသာ တရားသံျဖစ္၏။ ပထမဆုံး ဓမၼျဖစ္၏။ ထုိပါဠိေတာ္စာပုိဒ္ေလးျဖင့္ ျမတ္ဗုဒၶက..သာသနာေတာ္ကုိ စတင္လုိက္ေလျပီ။
အဓိပၸါယ္မွာ…

ဘိကၡေ၀ ရဟန္းတုိ႔၊ အို ခ်စ္သားတုိ႔..
ရဟန္းအျဖစ္သုိ႔ ကပ္ေရာက္ျပီးေသာ ပုဂၢိဳလ္သည္ (၂)ပါးေသာ ဤတရားအစုတို႔ကုိ မမွီ၀ဲအပ္ကုန္
ရဟန္းေတာ္ဆုိတာ ဤဆုိလတံၱ႔ေသာ တရား (၂)မ်ဳိးတုိ႔ကုိ မမွီ၀ဲ မသုံးစြဲေကာင္းဘူး။

ဟု အဓိပၸါယ္ရေလသည္။
မမွီ၀ဲ မသုံးစြဲေကာင္းေသာ ဤတရား(၂)မ်ဳိးဆုိသည္မွာ..

၁. ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ ႏွင့္

၂. အတၱကိလမထာႏုေယာဂ ..တုိ႔ျဖစ္၏။

ပါဠိစာလုံး အႏၲ ဆုိသည္မွာ အယုတ္တရားမ်ား (သုိ႔) အစြန္းတရားမ်ား (သုိ႔) အဖုိ႔ အစု တရားမ်ားဟုေခၚ၏။ (ဓမၼေစတီဆရာေတာ္)

ပထမ အဖုိ႔အစု တရားျဖစ္ေသာ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ အက်င့္ဆုိသည္မွာ..
ကာမဂုဏ္အာရုံတုိ႔၌ သာယာတပ္မက္ႏွစ္သက္ျပီး ခံစားေနျခင္းျဖစ္၏။ ကာမဂုဏ္ကုိ မွတ္သားထားျခင္း၌ အေၾကာင္းခံေသာ အက်င့္ျဖစ္၏။ ၀တၳဳကာမတုိ႕ကုိ ကပ္ညိေနျခင္း ျဖစ္၏။ (ဓမၼေစတီဆရာေတာ္)
လုိခ်င္ႏွစ္သက္ဖြယ္ျဖစ္ေသာ အဆင္း အသံ အနံ႔ အရသာ အေတြ႕ ဆုိေသာ အာရုံတုိ႕ကုိ ၀တၳဳအာရုံကာမဂုဏ္ မ်ားဟု ေခၚ၏။ ထုိ ၀တၳဳအာရုံ ကာမဂုဏ္တုိ႔ကုိ ႏွစ္သက္သာယာျခင္း ၊ထုိ ကာမဂုဏ္ခ်မ္းသာတုိ႔ကုိ တုိးပြားေအာင္ ျပဳလုပ္၊ က်င့္ၾကံ ၾကိဳးကုတ္ အားထုတ္ေနျခင္းကုိ ကာမသုခလႅိကာႏုေယာဂ အက်င့္ဟု ေခၚ၏။ (မဟာစည္ဆရာေတာ္)

ထုိအက်င့္ကုိ က်င့္ေနျခင္းသည္..
၁. ယုတ္ညံ့၏
၂. ရုိင္းလည္းရုိင္းျပ၏
၃. ပုထုဇဥ္လူတုိ႔ သူသူ ငါငါ ႏွင့္ ဆက္ဆံေသာ အလုပ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္၏
၄. အရိယာတုိ႔၏ အက်င့္လမ္းစဥ္လည္း မဟုတ္ေပ
၅. အက်ဳိးမဲ့ႏွင့္သာ စပ္ဆုိင္၏ (၀ါ) အက်ဳိးမဲ့ကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္၏
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ ပထမ အဖုိ႔အစု တရားပင္ျဖစ္၏။

ဒုတိယအဖုိ႔အစုတရား ျဖစ္ေသာ အတၱကိလမထႏုေယာဂအက်င့္ဆုိသည္မွာ…
မိမိကုိယ္ကုိ အလြန္အကြ်ံ ပင္ပန္းဆင္းရဲခံ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေသာ အက်င့္မ်ုဳိးတုိ႔ျဖစ္၏။ ဥပမာဆုိရလ်င္..
ကိေလသာ ကုန္ခမ္းသြားေအာင္ ဆူးေပၚ၌ အိပ္ျခင္း၊ ပူအုိက္ေသာ ရာသီတြင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ မီးပုံၾကီးမ်ား အလယ္၌ ကိေလသာကုန္သြားေအာင္ အပူခံျခင္း၊ အလြန္ေအးေသာ အခ်ိန္၌ ကိေလသာကုန္သြားေအာင္ ျမစ္ထဲသုိ႔ ေရခ်ဳိးဆင္းျခင္းတုိ႔ျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအက်င့္တုိ႔သည္..အေလ့အစြဲ အက်င့္စြဲတုိ႔ကုိ အမွီျပဳ၍၊ အေၾကာင္းခံ၍ မွားယြင္းစြာ က်င့္ၾကံျခင္း၊ ခႏၶာကုိယ္၌ မွန္ကန္ေသာ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ မွားယြင္းစြာ ရွာျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အားျဖင့္ ဆုိရလ်င္..အ၀ိဇၨာဦးေဆာင္ တဏွာေနာက္လုိက္ျဖစ္ေသာ လမ္းစဥ္မ်ဳိးျဖစ္၏။ (ဓမၼေစတီဆရာေတာ္)

ထုိအက်င့္မ်ဳိးကုိ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းသည္လည္း..
၁. ဆင္းရဲကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္၏။
၂. အရိယာတုိ႔၏ အက်င့္လမ္းစဥ္လည္း မဟုတ္ေပ။
၃. အက်ဳိးမဲ့ကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္၏။..
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုတိယ အဖုိ႔အစု တရားျဖစ္ေသာ အတၱစြန္းကုိလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။

ကာမသုခလႅိကာနုေယာဂအက်င့္ ဆုိသည္မွာ ကာမစြန္း ျဖစ္၏။
အတၱကိလမထာနုေယာဂအက်င့္ဆုိသည္မွာ အတၱစြန္း ျဖစ္၏။
တရားသေဘာအားျဖင့္
ကာမစြန္း ဆုိသည္မွာ ေလာဘပင္ျဖစ္၏။ အတၱစြန္း ဆုိသည္မွာ ေဒါသ ကုိ ညႊန္းဆုိသည္။

ထုိသုိ႔ ေလာဘဘက္ကုိလည္း မလုိက္..ေဒါသဘက္ကုိလည္း မလုိက္ဘဲ..အလယ္လမ္း အက်င့္ျဖစ္ေသာ မဇိၥ်မပဋိပဒါအက်င့္ျမတ္ကုိ ျမတ္ဗုဒၶက..ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ ပုိင္းျခားထင္ထင္ သိအပ္ျမင္အပ္ခဲ့ေလျပီ။
ထုိ မဇၥိ်မ ပဋိပဒါအက်င့္ျမတ္ကုိ က်င့္ၾကံျခင္းျဖင့္ ရရွိႏုိင္ေသာ ဂုဏ္ထူးတုိ႔မွာ..

ဥာဏ္မ်က္စိကုိ ျပဳတတ္ျခင္း
ကိေလသာခပ္သိမ္း ကင္းေ၀းေစတတ္ျခင္း၊ ျငိမ္းေအးေစတတ္ျခင္း
ထူးေသာဥာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ျမင္အပ္ျခင္း
မဂ္ဥာဏ္ျဖင့္ သစၥာ (၄)ပါးတုိ႔ကုိ သိျမင္ႏုိင္ျခင္း
နိဗၺာန္သုိ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ရန္ အက်ဳိးေပးျခင္း ..တုိ႔ျဖစ္၏။

ထုိ႔သုိ႔ နိဗၺာန္တုိင္ေအာင္ အက်ဳိးေပးႏုိင္ေသာ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္မွာ..မဂၢင္ (၈)ပါးပင္ ျဖစ္၏။ မဂၢင္ (၈)ပါး တုိ႔မွာ..
  ၁. မွန္ကန္ေသာအျမင္ 'သမၼာဒိ႒ိ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ျမင္ျခင္း
၂. မွန္ကန္ေသာ ၾကံစည္မႈ 'သမၼာသကၤပၸ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ႀကံျခင္း
၃. မွန္ကန္ေသာ စကား'သမၼာဝါစာ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း
၄. မွန္ကန္ေသာအလုပ္ 'သမၼာကမၼႏၲ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း
၅. မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ 'သမၼာအာဇီဝ'၊  (တနည္း)  ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးျခင္း
၆. မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ 'သမၼာဝါယာမ'၊  (တနည္း)  ေကာင္းစြာ အားထုတ္ျခင္း
၇. မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ 'သမၼာသတိ'၊  (တနည္း)  ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း
၈. မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ 'သမၼာသမာဓိ'၊ (တနည္း) ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္ျခင္း တို႔တည္း။

ထုိအက်င့္ကုိ က်င့္ေနျခင္းသည္..
၁. ယုတ္ညံ့၏
၂. ရုိင္းလည္းရုိင္းျပ၏
၃. ပုထုဇဥ္လူတုိ႔ သူသူ ငါငါ ႏွင့္ ဆက္ဆံေသာ အလုပ္မ်ဳိးလည္း ျဖစ္၏
၄. အရိယာတုိ႔၏ အက်င့္လမ္းစဥ္လည္း မဟုတ္ေပ
၅. အက်ဳိးမဲ့ႏွင့္သာ စပ္ဆုိင္၏ (၀ါ) အက်ဳိးမဲ့ကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္၏
ထုိ႔ေၾကာင့္ ေရွာင္ၾကဥ္ရမည့္ ပထမ အဖုိ႔အစု တရားပင္ျဖစ္၏။

ဒုတိယအဖုိ႔အစုတရား ျဖစ္ေသာ အတၱကိလမထႏုေယာဂအက်င့္ဆုိသည္မွာ…
မိမိကုိယ္ကုိ အလြန္အကြ်ံ ပင္ပန္းဆင္းရဲခံ က်င့္ၾကံအားထုတ္ေသာ အက်င့္မ်ုဳိးတုိ႔ျဖစ္၏။ ဥပမာဆုိရလ်င္..
ကိေလသာ ကုန္ခမ္းသြားေအာင္ ဆူးေပၚ၌ အိပ္ျခင္း၊ ပူအုိက္ေသာ ရာသီတြင္ အရပ္ေလးမ်က္ႏွာ မီးပုံၾကီးမ်ား အလယ္၌ ကိေလသာကုန္သြားေအာင္ အပူခံျခင္း၊ အလြန္ေအးေသာ အခ်ိန္၌ ကိေလသာကုန္သြားေအာင္ ျမစ္ထဲသုိ႔ ေရခ်ဳိးဆင္းျခင္းတုိ႔ျဖစ္၏။
ထုိ႔ေၾကာင့္ ထုိအက်င့္တုိ႔သည္..အေလ့အစြဲ အက်င့္စြဲတုိ႔ကုိ အမွီျပဳ၍၊ အေၾကာင္းခံ၍ မွားယြင္းစြာ က်င့္ၾကံျခင္း၊ ခႏၶာကုိယ္၌ မွန္ကန္ေသာ လြတ္ေျမာက္မႈကုိ မွားယြင္းစြာ ရွာျခင္းပင္ျဖစ္၏။ ပဋိစၥသမုပၸါဒ္အားျဖင့္ ဆုိရလ်င္..အ၀ိဇၨာဦးေဆာင္ တဏွာေနာက္လုိက္ျဖစ္ေသာ လမ္းစဥ္မ်ဳိးျဖစ္၏။ (ဓမၼေစတီဆရာေတာ္)

ထုိအက်င့္မ်ဳိးကုိ က်င့္ၾကံအားထုတ္ျခင္းသည္လည္း..
၁. ဆင္းရဲကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္၏။
၂. အရိယာတုိ႔၏ အက်င့္လမ္းစဥ္လည္း မဟုတ္ေပ။
၃. အက်ဳိးမဲ့ကုိသာ ျဖစ္ေစတတ္၏။..
ထုိ႔ေၾကာင့္ ဒုတိယ အဖုိ႔အစု တရားျဖစ္ေသာ အတၱစြန္းကုိလည္း ေရွာင္ၾကဥ္ရမည္။

ကာမသုခလႅိကာနုေယာဂအက်င့္ ဆုိသည္မွာ ကာမစြန္း ျဖစ္၏။
အတၱကိလမထာနုေယာဂအက်င့္ဆုိသည္မွာ အတၱစြန္း ျဖစ္၏။
တရားသေဘာအားျဖင့္
ကာမစြန္း ဆုိသည္မွာ ေလာဘပင္ျဖစ္၏။ အတၱစြန္း ဆုိသည္မွာ ေဒါသ ကုိ ညႊန္းဆုိသည္။

ထုိသုိ႔ ေလာဘဘက္ကုိလည္း မလုိက္..ေဒါသဘက္ကုိလည္း မလုိက္ဘဲ..အလယ္လမ္း အက်င့္ျဖစ္ေသာ မဇိၥ်မပဋိပဒါအက်င့္ျမတ္ကုိ ျမတ္ဗုဒၶက..ကုိယ္ပုိင္ဥာဏ္ျဖင့္ ပုိင္းျခားထင္ထင္ သိအပ္ျမင္အပ္ခဲ့ေလျပီ။
ထုိ မဇၥိ်မ ပဋိပဒါအက်င့္ျမတ္ကုိ က်င့္ၾကံျခင္းျဖင့္ ရရွိႏုိင္ေသာ ဂုဏ္ထူးတုိ႔မွာ..

ဥာဏ္မ်က္စိကုိ ျပဳတတ္ျခင္း
ကိေလသာခပ္သိမ္း ကင္းေ၀းေစတတ္ျခင္း၊ ျငိမ္းေအးေစတတ္ျခင္း
ထူးေသာဥာဏ္ျဖင့္ သိအပ္ျမင္အပ္ျခင္း
မဂ္ဥာဏ္ျဖင့္ သစၥာ (၄)ပါးတုိ႔ကုိ သိျမင္ႏုိင္ျခင္း
နိဗၺာန္သုိ႔ မ်က္ေမွာက္ျပဳႏုိင္ရန္ အက်ဳိးေပးျခင္း ..တုိ႔ျဖစ္၏။

ထုိ႔သုိ႔ နိဗၺာန္တုိင္ေအာင္ အက်ဳိးေပးႏုိင္ေသာ အလယ္အလတ္ လမ္းစဥ္မွာ..မဂၢင္ (၈)ပါးပင္ ျဖစ္၏။ မဂၢင္ (၈)ပါး တုိ႔မွာ..
  ၁. မွန္ကန္ေသာအျမင္ 'သမၼာဒိ႒ိ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ျမင္ျခင္း
၂. မွန္ကန္ေသာ ၾကံစည္မႈ 'သမၼာသကၤပၸ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ႀကံျခင္း
၃. မွန္ကန္ေသာ စကား'သမၼာဝါစာ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ေျပာဆိုျခင္း
၄. မွန္ကန္ေသာအလုပ္ 'သမၼာကမၼႏၲ'၊  (တနည္း) ေကာင္းစြာ ျပဳလုပ္ျခင္း
၅. မွန္ကန္ေသာ အသက္ေမြးမႈ 'သမၼာအာဇီဝ'၊  (တနည္း)  ေကာင္းစြာ အသက္ေမြးျခင္း
၆. မွန္ကန္ေသာ အားထုတ္မႈ 'သမၼာဝါယာမ'၊  (တနည္း)  ေကာင္းစြာ အားထုတ္ျခင္း
၇. မွန္ကန္ေသာ ေအာက္ေမ့မႈ 'သမၼာသတိ'၊  (တနည္း)  ေကာင္းစြာ ေအာက္ေမ့ျခင္း
၈. မွန္ကန္ေသာ တည္ၾကည္မႈ 'သမၼာသမာဓိ'၊ (တနည္း) ေကာင္းစြာ တည္ၾကည္ျခင္း တို႔တည္း။

mrcopy2110.blogspot.com


Posted via Blogaway

No comments:

Post a Comment