နိဗၺာန္ဟု---ဆိုရာ၀ယ္
**********
သံသရာ.....သံသရာဆိုသည္ကား တစ္ေယာက္တစ္ေယာက္ေသာ သတၱ၀ါဟု ေခၚဆုိအပ္ေသာ ခႏၶာ၊အာယတန၊ဓာတ္ တို႔၏ အနမတဂၢသံသရာကာလမွာဘ၀အဆက္ဆက္၊ ကမၻာအဆက္ဆက္အားၿဖင္႔မၿပတ္မလပ္ ဆက္လက္ၿဖစ္ပြားေနေသာ အစဥ္သည္ သံသရာမည္၏။သံသရာကို ထပ္မံ ပိုင္းၿဖတ္လိုက္ရင္ ထိုသံသရာသည္ေအာက္သံသရာအလယ္သံသရာ အထက္သံသရာ ဟူေသာသံုးေၾကာင္းသံုးသြယ္ရွိ၏၊ ထိုတြင္ေအာက္သံသရာဆိုသည္ကား.. အပယ္ေလးဘံုနယ္ပယ္ၾကီးသည္ ေအာက္သံသရာမည္၏။ အလယ္သံသရာဆုိသည္ကား....လူ႔ၿပည္၊ နတ္ၿပည္ေၿခာက္ထပ္သည္ အလယ္သံသရာမည္၏။ အထက္သံသရာဆိုသည္ကား...ၿဗဟၼာၿပည္ ႏွစ္ဆယ္သည္အထက္သံသရာမည္၏။သံသရာကို သိရွိေလ႔လာဖိုလိုသလိုသံသရာ၀ဋ္ ၃ပါးတို႔ကိုလည္း သိရွိေလ႔လာဖို႔ လိုပါတယ္။ဒီေနရာမွာအနည္းငယ္ တင္ၿပပါမည္။ သံသရာ၀ဋ္သံုးပါး(၁) ကိေလသ၀ဋ္(၂) ကမၼ၀ဋ္(၃) ၀ိပါက၀ဋ္သံသရာတိုင္းတြင္ သူႏွင္႔ ဆက္ႏြယ္ေသာ ၀ဋ္၃ပါးတို႔သည္ ရွိၾက၏။ေအာက္သံသရာ၀ဋ္၃ပါး အလယ္သံသရာ၀ဋ္၃ပါးအထက္သံသရာ၀ဋ္၃ပါး ေအာက္သံသရာ၏ဆိုင္ရာ၀ဋ္ ၃-ပါး ၁။ကိေလသ၀ဋ္ဆိုသည္ကား။။ အတၱဒိ႒ိႀကီးကုိဆိုသည္။ ၂။ကမၼ၀ဋ္ဆုိသည္ကား။။ အကုသိုလ္ကံေဟာင္းကံသစ္အနႏၲကုိဆိုသည္။ ၃။၀ိပါက၀ဋ္ဆိုသည္ကား။။ငရဲ၊တိရစၦာန္၊ၿပိတၱာ၊ အသုရကာယ္ဟုဆိုအပ္ေသာ အပါယ္ေလးဘုံသားတို႔၏ခႏၶာကိုယ္ေတြကုိ ဆိုလိုသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ အတၱဒိ႒ိကို အပါယ္သံသရာ၏ဆိုင္ရာကိေလသဋ္ဟူ၍ ဆိုသနည္းဟူမူကား။ ထိုအတၱဒိ႒ိ႐ွိေနေသာသူသည္လူ႕ဘုံ လူ႕ဘ၀မွာ ျဖစ္ေနေသာ္လည္းအပါယ္ဘုံသုိ႔ တလဲလဲသာ က်ေရာက္ရ၏၊ထိုအတူ နတ္ဘံု၊နတ္ဘ၀၊ျဗဟၼာဘံု ျဗဟၼာဘ၀မွာျဖစ္ေနေသာ္လည္း အပါယ္ဘံုသို႕တလဲလဲသာက်ေရာက္ရ၏၊ထို႔ေၾကာင့္ အတၱဒိ႒ိကုိအပါယ္သံသရာ၏ဆိုင္ရာကိေလသ၀ဋ္ ဆိုသတည္း။
အဘယ္ေၾကာင္႔ အကုသုိလ္ကံေဟာင္းç ကံသစ္အနႏၲကုိအပါယ္သံသရာ၏ဆိုင္ရာ ကမၼ၀ဋ္ဟူ၍ဆိုသနည္းဟူမူကား-တစ္ေယာက္ေသာသတၱ၀ါ၏သႏၲာန္မွာေ႐ွးေ႐ွးေသာ ဘ၀အနႏၲတို႔၌လည္းေကာင္းç ယခုဘ၀၌လည္းေကာင္းç အမိုက္အမွားၿဖစ္ပြါးခဲ႔၍ အတၱဒိ႒ိ၏သိမ္းပိုက္ခ်က္ျဖင္႔ အတၱဒိ႒ိ၏လက္ဆုပ္ ထဲတြင္ယေန႔ထက္တိုင္ပါ႐ွိ၍ေနၾကကုန္ေသာ အပါယ္လားေၾကာင္းအကုသုိလ္ကံေဟာင္း အနႏၲတို႔သည္လည္း႐ွိကုန္၏၊ေနာင္ အတၱဒိ႒ိ ႐ွိေနသမွ်ကာလပတ္လံုးထိုအတၱဒိ႒ိမွ ျဖစ္ပြါးလတၱံ႕ကုန္ေသာအပါယ္လားေၾကာင္း အကုသုိလ္ကံသစ္ေပါင္းအနႏၲသည္ ကမၼ၀ဋ္ဆိုသတည္း။
အလယ္သံသရာ၏ဆိုင္ရာ၀ဋ္ ၃-ပါး ၁။ကိေလသ၀ဋ္ဆိုသည္ကား။။ကာမတဏွာႀကီးကုိ ဆိုသည္ ၂။ကမၼ၀ဋ္ဆိုသည္ကား။။လူ႕ခ်မ္းသာç နတ္ခ်မ္းသာက ေတာင္႔တ၍ျပဳအပ္ေသာ ဒါနမႈç သီလမႈç ဘာ၀နာမႈတို႔ကို ဆုိသည္။ ၃။၀ိပါက၀ဋ္ဆိုသည္ကား။။လူ႕ဘုံသားç နတ္ျပည္ေျခာက္ထပ္နတ္ဘံုသားတို႔၏ ခႏၶာတို႔ကုိဆိုသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ ကာမတဏွာႀကီးကုိ ကိေလသ၀ဋ္ဟူ၍ဆိုသနည္းဟူမူကား-ထိုကာမတဏွာႏုသယႀကီး႐ွိေနေသာသူသည္ အထက္ဘ၀ဂ္ဘံုမွာျဖစ္ေနေသာ္လည္း ေအာက္လူ႕ဘံုနတ္ဘံုသုိ႔တလဲလဲသက်ေရာက္ရ၏၊ ထို႔ေၾကာင့္ကာမတဏွာႏုသယႀကီးကုိအလယ သံသရာ၏ဆိုင္ရာ ကိေလသ၀ဋ္ ဆိုသတည္း။ ကာမတဏွာႀကီးဆိုသည္ကား-မ်က္စိိအရသာ အေကာင္းႀကိဳက္။ နားအရသာအေကာင္းႀကိဳက္။ ႏွာေခါင္းအရသာအေကာင္းႀကိဳက္။ လွ်ာအရသာ အေကာင္းႀကိဳက္။ ကိုယ္အဂၤါအရသာအေကာင္းႀကိဳက္။ ဤအေကာင္းႀကိဳက္မႈႀကီးငါးပါးကို ကာမတဏွာ-ဟုဆိုသည္။ကာမဂုဏ္ငါးပါးတို႔၌သာယာေသာ မက္ေမာမႈႀကီးငါးပါးတို႔ေပတည္း။
အထက္သံသရာ၏ဆိုင္ရာ၀ဋ္၃-ပါး ၁။ကိေလသ၀ဋ္ဆိုသည္ကား-ဘ၀တဏွာႀကီးကိုဆိုသည္။ ၂။ကမၼ၀ဋ္ဆိုသည္ကား-မဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကိုးပါးကို ဆိုသည္။
၃။၀ိပါက၀ဋ္ဆိုသည္ကား- ႐ူပျဗဟၼာ အ႐ူပျဗဟၼာတို႔၏ ခႏၶာကိုယ္ကိုဆိုသည္။
ဘ၀တဏွာဆိုသည္ကား။။ ျဗဟၼာတို႔၏သႏၲာန္၌ရွိေသာစ်ာန္အဘိညာဏ္ သမာပတ္ဟုဆိုအပ္ေသာ ကမၼဘ၀၌ သာယာေသာတဏွာတစ္ပါး၊ထိုကမၼဘ၀၏အက်ိဳး တန္ခိုးဣဒၶိပါဒ္တို႔၌ သာယာေသာတဏွာတစ္ပါး၊ ဤတဏွာႏွစ္ပါးကို အထက္သံသရာ၏ ဆိုင္ရာတဏွာတစ္ပါး၊ဤတဏွာႏွစ္ပါးကို အထက္သံသရာ၏ဆိုင္ရာကိေလသ၀ဋ္ဆို၏။
ကမၼ၀ဋ္ဆိုသည္ကား။။ပထမစ်ာန္ကုသိုလ္ç ဒုတိယစ်ာန္ကုသိုလ္အစရွိေသာ ႐ူပကုသိုလ္ငါးပါး၊ အ႐ူပကုသိုလ္ေလးပါး၊ဤဟဂၢဳတ္ကုသိုလ္ကိုးပါးကို ကမၼ၀ဋ္ဆို၏။
ထိုမွတဖန္သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡဆိုသည္ကိုလည္း ေလ႔လာ၊နားလည္ထားဖို႔လိုၿပန္ပါေသးတယ္။ သံသရာ၀ဋ္ဒုကၡဆိုသည္ကား-၁။ ဇာတိဒုကၡ။ ၂။ဇရာဒုကၡ။ ၃။မရဏဒုကၡ။ ၄။ေသာကဒုကၡ။ ၅။ပရိေဒ၀ဒုကၡ။ ၆။ဒုကၡ-ဒုကၡ။ ၇။ေဒါမနႆဒုကၡ။ ၈။ဥပါယာသဒုကၡ။ ၉။အပိယသမၸေယာဂဒုကၡ။ ၁၀။ပိယ၀ိပၸေယာဂဒုကၡ။ ၁၁။ဣစၦာ၀ိဃာတဒုကၡ။ ထိုဒုကၡ၏အက်ယ္ကိုမူကား။။ ဒုကၡသစၥာ မူလနိေဒၵသတို႔၌ၾကည့္ေလ။
ထိုသံသရာ၀ဋ္ဒုကၡသည္လည္း။
ေအာက္သံသရာ၏ဆိုင္ရာသံသာရ၀ဋ္ဒုကၡတစ္မ်ိဳး။ အလယ္သံသရာ၏ဆိုင္ရာသံသာရ၀ဋ္ဒုကၡတစ္မ်ိဳး။
အထက္သံသရာ၏ဆိုင္ရာ သံသာရ၀ဋ္ဒုကၡတစ္မ်ိဳး။ ဟူ၍ထိုက္သည္အားေလ်ာ္စြာ သံုးမ်ိဳးစီရွိၾက၏။ ဒီေနရာမွာစာဖတ္သူမ်ား အၿမင္ရွဳပ္မည္စိုးရိမ္ေသာေၾကာင္႔ ဇယားေလးတစ္ခုဆြဲေပးပါမယ္။ဒါဆိုရင္ေတာ႔ အနည္းငယ္ ပိုမိုရွင္းလင္းသြားမည္ဟု ယံုၾကည္မိပါေသာေၾကာင္႔စာမ်က္ႏွာထက္တြင္ပံုအား သီးၿခားတင္ေပးပါမည္။ ဗုဒၶဘာသာမွာ (၁)ပထမနိဗၺာန္ (၂)ဒုတိယနိဗၺာန္(၃) တတိယနိဗၺာန္ဟူ၍ ၃မ်ိဳးရွိပါတယ္။ပထမနိဗၺာန္ ဆိုသည္ကားအပါယ္သံသရာ၏ဆိုင္ရာ၀ဋ္ဒုကၡတို႔၏ ေနာင္ၿဖစ္ေပၚရန္အၾကြင္းအက်န္မရွိခ်ဳပ္ၿငိမ္း ၿခင္းကိုပထမနိဗၺာန္ဆို၏။
ဒုတိယနိဗၺာန္ဆိုသည္ကားလူ႔ဘ၀၊နတ္ဘ၀ အဆက္ဆက္ဟု ဆိုအပ္ေသာအလယ္သံသရာ ၏ ဆိုင္ရာ၀ဋ္ဒုကၡတုိ႔၏ေနာင္ၿဖစ္ေပၚရန္ အၾကြင္းအက်န္မရွိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿခင္းကို ဒုတိယနိဗၺာန္ဆို၏။တတိယနိဗၺာန္ဆိုသည္ကားရူပ၊ အရူပ ၿဗဟၼာဘ၀အဆက္ဆက္ဟု ဆိုအပ္ေသာ အထက္သံသရာ၏ဆိုင္ရာ၀ဋ္ဒုကၡတုိ႔၏ ေနာင္ၿဖစ္ေပၚရန္အၾကြင္းအက်န္မရွိ ခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿခင္းကို တတိယနိဗၺာန္ဆို၏။
ပထမနိဗၺာန္
အတၱဒိ႒ိႏွင့္တကြေသာ တဏွာကို အၾကြင္းမဲ့ ပယ္သတ္အပ္ သည္ရွိေသာ္ အလံုးစံုေသာ ဒုစၥ႐ိုက္ႏွင့္တကြ အပါယ္ဘ၀ေတြကို ပယ္သတ္ျခင္းကိစၥၿပီးစီးေလ၏၊ ထိုဒိ႒ိသမၸယုတ္တဏွာကို ပယ္သတ္ သည္ကအစျပဳ၍ ထိုပုဂၢိဳလ္သည္ဒုစၥ႐ိုတ္ေဘး၊ အပါယ္ေဘးတုိ႔မွ ကြၽတ္လြတ္ေလ၏၊ဤေဘးႀကီးႏွစ္ပါးမွကြၽတ္လြတ္ ၿငိမ္းေအးမႈ ႀကီးကိုပင္ ဗုဒၶဘာသာသာသနာေတာ္၌ သဥပါဒိေသသ အသခၤတပထမ မဟာနိဗၺာန္ႀကီးဟူ၍ ဆိုအပ္ေပသည္၊ ဤပထမနိဗၺာန္ႀကီးသည္ ပထမအရိယာ ေသာတာပန္ပုဂၢိဳလ္၊ဒုတိယအရိယာ သကဒါဂါမ္ပုဂၢိဳလ္ ခံစားအပ္ေသာ နိဗၺာန္ႀကီးေပတည္း။ မိမိခႏၶာ၌ အနတၱဥာဏ္အျမင္ေပါက္ေရာက္၍ အတၱဒိ႒ိ အၾကြင္းအက်န္မ႐ွိခ်ဳပ္ၿငိမ္းၿပီးေသာသူသည္ ခပ္သိမ္းေသာဒိ႒ိ အေမွာက္အမွားတို႔မွလည္းကြၽတ္လြတ္ၾကေလ၏၊ ခပ္သိမ္းေသာ အပါယ္လားေၾကာင္းမေကာင္းမႈကံေဟာင္း၊ မေကာင္းမႈ ကံသစ္ တို႔မွလည္းကြၽတ္လြတ္ၾကေလ၏၊ ေနာင္အပါယ္သံသရာ၌ ျဖစ္လတၱံ ေသာအပါယ္ခႏၶာ၊အပါယ္ဘ၀အနႏၱတို႔မွလည္း အတၱဒိ႒ိ ကြၽတ္ လြတ္သည္ႏွင့္တစ္ၿပိဳင္နက္အၾကြင္းအက်န္မ႐ွိ ကြၽတ္လြတ္ ၾကေလ၏၊ ထိုသူမ်ား၏ခႏၶာအစဥ္မွာအပါယ္ဘုံ အပါယ္ဘ၀၊ ေအာက္ဘုံ ေအာက္ဘ၀သို႔ ေလ်ာက်ၿမဲဓမၼတာ လမ္းႀကီးသည္လည္းေပ်ာက္ကြယ္ ေလ၏၊မိမိအလို႐ွိရာသုဂတိဘုံဘ၀ျမင့္သည္ ထက္ျမင့္ရာဘ၀ အဆက္ဆက္သို႔ ဆန္တက္ျခင္းဟူေသာ ဓမၼတာ လမ္းသစ္ႀကီးတစ္ခုသည္သာ တည္႐ွိေလ၏။
လူ႔ဘုံလူ႕ဘ၀တြင္လည္းသီလသိကၡာ အလိမၼာယုတ္ည့ံေသာ လူ႕ဘ၀စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုယ္အဂၤါယုတ္ညံ့ေသာ လူ႕ဘ၀တို႔မွလည္း ကြၽတ္လြတ္ေလ၏၊သီလသိကၡာ အလိမၼာႀကီးျမတ္ေသာ လူ႕ဘ၀၊ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာကိုယ္အဂၤါျမင့္ျမတ္ေသာ လူ႔ဘ၀၌သာျဖစ္ရေလ၏၊ နတ္ဘုံနတ္ဘ၀တို႔၌လည္းထိုအတူပင္တည္း။ ထိုပထမနိဗၺာန္၌တည္ေသာ သူသည္ပုထုဇၨန္အျဖစ္မွ ကြၽတ္ လြတ္၍အရိယာအျဖစ္၌တည္ေလ၏၊ ေလာကီဘုံသားအျဖစ္မွ ကြၽတ္လြတ္၍ ေလာကုတၱရာဘုံသားအျဖစ္၌ တည္ေလ၏၊ပထမ နိဗၺာန္ဘုံသားအျဖစ္၌တည္ေလ၏၊ထိုသူသည္ လူ႕ဘုံçနတ္ဘံု၊ ျဗဟၼာဘုံတို႔၌ဘ၀မ်ားစြာ၊ကမၻာမ်ားစြာသံသရာ၌ က်င္လည္ရျငားေသာ္ လည္းသံသရာအလ်ဥ္၌ျမဳပ္ေသာသြားျခင္း၊ ေမ်ာေသာသြားျခင္းဟူ၍ မ႐ွိေလၿပီ၊အတၱဒိ႒ိ႐ွိေနၾကေသာသူတို႔၏သံသရာ၌ က်င္လည္ျခင္းသည္ ျမစ္ေရအယဥ္၌ က်ေရာက္ ေျခာက္ေသြ႕ေသာ သစ္တုံးကဲ့သို႔ျမဳပ္ေသာ က်င္လည္ျခင္း၊ေမ်ာေသာ က်င္လည္ျခင္းျဖစ္ေလ၏၊ အတၱဒိ႒ိ အၾကြင္းအက်န္မ႐ွိ၊ကြၽတ္လြတ္ၾကကုန္ေသာ သူတို႔၏ က်င္လည္ျခင္းမွာ မူကား၊ျမဳပ္ေသာက်င္လည္ျခင္း၊ေမ်ာေသာ က်င္လည္ျခင္းလည္းမဟုတ္၊ ျမစ္႐ုိးျမစ္စဥ္ တစ္ေလွ်ာက္၌ သေဘၤာႀကီးငယ္တို႔သည္အလိို႐ွိရာ ျမစ္စဥ္တစ္ေလွ်ာက္သြားလာ၍ေနၾကဘိသကဲ့သို႔ မိမိတို႔အလို႐ွိရာ သုဂတိဘုံဘ၀တစ္ေလွ်ာက္သို႔သြားလာ၍ သာေနၾကကုန္၏၊ျဖစ္ေလ ရာဘုံဘ၀၌လည္းေလာကီခ်မ္းသာç ေလာကုတၱရာ ခ်မ္းသာႏွစ္ပါးကို အစုံခံံစားရေလ၏၊လူျဖစ္ေသာဘ၀၌လူခ်မ္းသာ၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာဟုဆိုအပ္ေသာ ခ်မ္းသာႏွစ္ပါးကို စြယ္စုံခံစားရေလ၏၊ထိုတြင္လူ႕ခ်မ္းသာကိုခံစားမ ႈကား၊ထင္႐ွားသိသာၿပီ၊နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုအဘယ္႔သို႔ ခံစားသနည္းဟူမူကား။
နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ ခံစားပုံ ဒုစၥ႐ုိတ္မႈကို ျပဳက်င့္၍ေနေသာသူမ်ားကို ျမင္ရၾကားရသည္ ႐ွိေသာ္ ဤသူမ်ားသည္ဒုစၥ႐ုိက္အမႈကို ျပဳၾကေပ၏၊ အပါယ္သို႔ က်႐ွာၾကရလိမ့္မည္၊ငါ႔မွာဤကဲ့သို႔ေသာဒုစၥ႐ုိက္မွ ဘ၀အဆက္ဆက္ လြတ္ၿငိမ္းေပၿပီဟု ၀မ္းေျမာက္ျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ရေလ၏၊ေခြးç ၀က္ç ၾကက္ç ငွက္ အစ႐ွိေသာ အပါယ္ဘုံသားသတၱ၀ါမ်ားကို ေတြ႕ျမင္ရာ၌ဤ သတၱ၀ါမ်ားသည္ ဆင္းရဲတြင္းႀကီးနက္နဲေလစြ၊ငါ႔မွာ-ဤကဲ့သို႔ ေသာ အပါယ္ဆင္းရဲဒုကၡမွ လြတ္ၿငိမ္းေပၿပီ-ဟု ၀မ္းေျမာက္ျခင္းႀကီးစြာ ျဖစ္ရေလ၏။။ဤကားနိဗၺာန္ခ်မ္းသာကို ခံစားရပုံတည္း။ ဤ၌ ေလာကီခ်မ္းသာမွာ မ်က္ျမင္ဒိ႒ျဖစ္ၾက၍ အလြန္ႀကီးက်ယ္ ေကာင္းျမတ္သည္ဟုထင္ၾကတတ္၏၊ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာမွာလြတ္ၿငိမ္းမႈျဖစ္၍ အထည္၀တၳဳကိုမျမင္ရေသာေၾကာင့္ႀကီးျမတ္ သည္ဟုမထင္တတ္ၾက၊ ထိုသို႔ကားမဟုတ္၊ေလာကီခ်မ္းသာတို႔ထက္ လြတ္ၿငိမ္းမႈဟူေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာသည္ႀကီးက်ယ္ျမင့္ျမတ္၏၊ ေလးကြၽန္းလုံးကို အစိုးရေသာ စၾကာမႏၶာတ္မင္းတို႔၏စည္းစိမ္ ခ်မ္းသာထက္ ငရဲဘ၀မွအစဥ္ထာ၀ရ လြတ္ၿငိမ္းမႈသည္အဆသိန္းသန္းကုေဋ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ႀကီးျမတ္၏၊ ထို႔အတူနတ္မင္းႀကီးç သိၾကားမင္းႀကီးç ျဗဟၼာမင္းႀကီးတို႔၏ေလာကီ စည္းစိမ္ခ်မ္းသာထက္အဆသိန္းသန္းကုေဋ မေရတြက္ႏိုင္ေအာင္ ႀကီးျမတ္၏၊ျမတ္စြာဘုရားသာသနာေတာ္ႀကီးကို ေတြ႕ႀကဳံလိုသည္ဟု
လြန္မင္းစြာေတာင့္တၾကရာ၌ ေလာကီခ်မ္းသာအတြက္ႏွင့္ ေတာင့္တၾကရသည္မဟုတ္၊ဤလြတ္ၿငိမ္းမႈဟူေသာ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာ အတြက္ႏွင့္သာ ေတာင့္တၾကရကုန္၏။ ဤကား-ပထမနိဗၺာန္ဘုံသူ၊ပထမနိဗၺာန္ဘုံသားတို႔၏ ပထမ နိဗၺာန္ခ်မ္းသာကိုခံစားရပုံတည္း။ ပထမနိဗၺာန္ၿပီး၏။
လယ္တီဆရာေတာ္ဘု၇ားၾကီ။ေဟာၾကားေတာ္မူေသာ ပထမမဟာနိဗၺာန္
ဗဟုသုတ စာေပ
mrcopy2110.blogspot.com
Posted via Blogaway
No comments:
Post a Comment